Udstillinger

Arkitektforeningen har udvalgt en række aktuelle udstillinger om arkitektur. Kender du til en udstilling, der bør stå på listen må du meget gerne kontakte os på mail@arkitektforeningen.dk

Afgangsudstillingen RÅT med projekter fra Arkitektskolen Aarhus

En 65 meter lang og 5,5 meter høj arkade danner rammen om afgangsudstillingen RÅT i Rå Hal på Godsbanen. Udstillingen viser de rå og uslebne arkitekters visioner for fremtidens boliger, institutioner og landskaber. Du kan opleve 50 meget forskellige projekter, der spænder fra rum mellem sted og ånd over selvforsynende madmarkeder til refugier, flygtningeboliger og landskabelige strategier for håndtering af oversvømmelser.

Udstillingen kan ses fra den 2. februar til den 25. februar. Alle er velkomne til at besøge udstillingen, og entreen er gratis.
Åbningstider: Dagligt 11.00 – 18.00. Rundvisning hver dag kl. 15.00.

RAMT AF BYEN
DACc sidste, store udstilling inden flytningen til BLOX bygningen i 2018. Udstillingen viser fotografier fra de byer og byrum, der omgiver os.Fotografierne er taget af både anerkendte, professionelle fotografer og nogle udvalgte af byens mange amatørfotografer, og er valgt netop fordi de ikke som traditionelle arkitekturfotografier er tomme for mennesker, men derimod stiller skarpt på samspillet mellem det byggede og byens liv.

Udstillingen kan ses frem til 28. februar 2018 hos DAC, Strandgade 27B, 1401 K

BEING THERE

På denne udstilling med videoværker, skulpturer og installationer møder vi en række yngre internationale samtidskunstnere, der søger svar og stiller spørgsmålstegn ved vores måde at være mennesker på i en verden og i en tid, præget af stadig hastigere og stadig mere radikale forandringer.

Udstillingen kan opleves fra 10. oktober 2017 til d. 25. februar 2018. på Louisiana, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk

SAMTIDSKUNST PÅ HOSPITALER

KØS præsenterer efterårets store, forskningsbaserede udstilling, der undersøger og debatterer samtidskunstens virkemidler og potentiale på hospitaler.

Udstillingen kan opleves fra d.
9. september 2017 – 1. april 2018 hos KØS, Nørregade 29, 4600, Køge

THE DANISH CHAIR

Med udstillingen The Danish Chair viser Designmuseum Danmark et wunderkammer af stole og fortæller historien om, hvordan dansk design blev et internationalt megabrand. Som gæst kan man få et overblik over de mange stoletyper, som tegner billedet af det 20. århundredes danske succeshistorie og det eksporteventyr, som vi kalder Danish Modern.

Udstillingen kan opleves fra 9. december 2016  Designmuseum Danmark, Bredgade 68, 1260 København K

Dansk Design Nu

Designmuseum Danmark præsenterer på et 350 m2 stort udstillingsareal et rigt, men samtidig selektivt udvalg af dansk design inden for hele spektret: møbler til hjemmet og arbejdet, produktdesign til kroppen og boligen og grafisk design – fra gadeskiltet til øletiketten.

Designmuseum Danmark, Bredgade 68, 1260 København K

Udstillingen er permanent og kan ses fra den 11. marts 2016.

Se også udstillingskalender hos:

Utzon Center

Designmuseum Danmark

Brandts Klædefabrik

Kunstforeningen Gl Strand

Nikolaj Kunsthal

Statens Museum for Kunst

AROS

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering

Arkitektskolen Aarhus

Kunsthal Charlottenborg