Arkitekter inviteres til Folkemøde på Bornholm i juni

Særbus til Allinge eksklusivt for medlemmer af Arkitektforeningen og Forbundet af Arkitekter og Designere (FAOD) lørdag den 18. Juni.

Alle overnatningssteder på Bornholm er for længst meldt fuldt booket. Medlemmer af Arkitektforeningen og medlemmer af FAOD har dog en særlig mulighed for at at tage del i én af landets største demokratiske begivenheder, hvor arkitekturens vigtige betydning også kommer på dagsorden.

Debatter og smalltalk, foredrag og møder på kryds og tværs af fag, politiske interesser, medier og privatpersoner – hele Allinge er i dagene omkring Folkemødet måske landets mest demokratisk udvekslende zone for holdninger, visioner og planer for fremtidens Danmark. En stor del af arkitekturens og byggeriets aktører har de senere år været meget aktivt til stede til Folkemødet på Bornholm. I år er ingen undtagelse.

Arkitektforeningen og Forbundet af Arkitekter og Designere er naturligvis også på Bornholm og deltager i debatter om blandt andet arkitekturpolitik, kultur, tilgængelighed og samfundsengagement blandt de mange ambitiøse møder, der finder sted i løbet af dagene. Programmet er endnu ikke endeligt, men det vil blive lagt op på Arkitektforeningens website, når det ligger klar.

På årets politiske træf kan privatpersoner møde beslutningstagere, interesseorganisationer, erhvervsliv og politikere fra Folketinget, EU, kommuner og regioner.  Tag med fagfæller til Allinge fra både Arkitektforeningen og FAOD. Oplev stemningen, dialogen og engagementet i demokratiet og samfundets fremtid. Lyt til andres holdninger, visioner og viden. Lad dig inspirere og tag del i debatterne – på møderne, over en bid brød, i Allinge eller måske senere.

Afgang København-Allinge:
Lørdag d. 18. Juni kl. 6:45
Bussen kører fra Ingerslevsgade ved DGI-Byen bag Københavns Hovedbanegård.
Den er mærket ”Akademisk Arkitektforening / FAOD”.
Bussen ankommer i Allinge kl. Ca. 10.30

Afgang Allinge-København
Lørdag d. 18. Kl. 21.15.
Bussen er tilbage på Ingerslevsgade kl. Ca. 01:00

Pris:
100 kr. for hele turen.
Turen er eksklusivt for medlemmer af Arkitektforeningen og medlemmer af Forbundet af Arkitekter og Designere.

Der er plads til 58 medlemmer

Senest d. 1. Juni til ac@arkitektforeningen.dk
Tilmelding, som er bindende,  er først gældende, når kr. 100 er indbetalt og registreret på konto 5033-1327267
Pladser tildeles efter princippet: first come first served