Ny strategi: Arkitektforeningen er arkitekturens stemme

Større medlemsinddragelse, øget fokus på arkitektonisk kvalitet, kommunale arkitekturpolitikker og Verdensmål er nøgleordene i Arkitektforeningens nye strategi for 2019-2021. Læs den her.

Arkitektforeningens nye strategi for 2019-2021 er klar. En strategi, som er resultat af mange måneders arbejde, og som bygger på bidrag og indsigter udefra såvel som fra medlemmer over hele landet.

Arkitektfagligheden er udgangspunktet for vores fælles virke, og Arkitektforeningen arbejder tæt sammen med alle de fagligheder og organisationer, som har betydning for planlægning, anlæg, byggeri og design. Det særlige ved arkitekturen er, at den berører alle, og arkitektur af høj kvalitet er et bærende element i vores velfærdssamfund. Arkitektforeningen vil sikrer medlemmerne værdi af MAA-titlen gennem fællesskab, et højt faglight niveau og engagement i faget samt understøtte det tværfaglige arbejde inden for branchen.

Større medlemsinddragelse
Det allervigtigste punkt i strategien er, at foreningens medlemmer, arkitekter MAA, kommer til at spille en meget mere fremtrædende rolle. Det faglige fællesskab skal styrkes, vi skal blive bedre til at vise hinanden og omverdenen, hvordan arkitekter MAA med en fælles faglighed i alle afskygninger af faget bidrager til at skabe arkitektonisk kvalitet i samfundet, både i og uden for de store byer. Vi er en national standsforening, med en fælles arkitektfaglighed og fokus på arkitektonisk kvalitet. Vi vil blandt andet presse på for at få flere og bedre kommunale arkitekturpolitikker. Vi vil sætte fokus på skønheden, og arkitekturens betydning for at indfri FN’s 17 Verdensmål.