Tillykke til Danmarks første +2 dimittender

Onsdag aften kunne vi fejre det første +2 hold, der dimitterede efter to års intensivt undervisningsforløb.

Der var brede smil og klapsalver, da 26 arkitekter i går som de første nogensinde afsluttede uddannelsesforløbet +2 - Danmarks første professionaliseringsforløb for unge arkitekter. Alle deltagere var samlet i Arkitektforeningens lokaler i København, hvor de fik overrakt deres diplomer af Lene Espersen, direktør i Danske Arkitekektvirksomheder.

Gennem uddannelsesforløbet har de fået suppleret deres arkitektfaglige komptencer med viden om roller, ansvar, aftaleforhold og økonomi. Med den nye titel i lommen er de blandt andet blevet skarpere i forhold til at tegne og udvikle arkitekteur og løsninger på et niveau afstemt med projektets stadie.

Vi ønsker +2 dimittenderne stort tillykke med den flotte nye titel.

Læs interviewet med arkitekt MAA Julius Kirchert fra hollandske MVRDV, som dimitterede med 25 andre arkitekter i går, her

I næste uge afslutter deltagerne i Aarhus deres uddannelse med en diplomoverrækkelse på Arkitektskolen Aarhus.

Du kan stadig nå at tilmelde dig næste forløb, der begynder primo februar 2018. Læs mere her.

Uddannelsen kan gennemføres takket være støtte fra Grundejernes Investeringsfond og Dreyers Fond.

Foto: Nana Reimers