Forstadsnetværket

Forstaden skal i søgelyset. Derfor har Arkitektforeningen nu etableret dette netværk for alle arkitekter med interesse i forstaden.

Velfærdsdanmarks fysiske udtryk rummer sin egen arkitektur, identitet og kulturarv. Her bor halvdelen af alle danskere, og de elsker det, viser flere undersøgelser.

Forstaden byder på lys og luft og ofte mulighed for selv at sætte præg på egen bolig. Men forstaden lever i mange tilfælde ikke op til nutidens krav om bæredygtighed hvad angår energiforbrug og transportformer, og funktionsopdelingen kalder på nye måder at planlægge forstadsbebyggelser på.

Der er mange udfordringer gemt i landets forstæder af både arkitektonisk, planlægningsmæssig, renoveringsmæssig, historisk og identitetsmæssig karakter. Mange faggrupper er optaget af disse emner og dem vil Arkitektforeningen gerne bringe sammen gennem "Forstadsnetværket". Både enkeltpersoner, virksomheder, organisationer, museer, institutioner og andre med interesse i emnet kan blive medlemmer og ad denne kanal udveksle viden, søge kontakter, modtage information og invitationer til arrangementer indenfor emnet.

Første begivenhed var et "Forstads SpeedMeet" på Trapholt Museum d. 14. april - se mere under Indlæg. Her blev emnet indkredset fagligt fra mange vinkler og der var engageret debat både i workshops og i plenum.

Bliv medlem af Forstadsnetværket!

Udgiv indhold